Huurvoorwaarden

  • Reservering

    Zodra u te kennen geeft dat u wenst te reserveren, ontstaat de huurovereenkomst (het nemen van een optie valt hier niet onder) en gaat u akkoord met deze huurvoorwaarden. Wanneer u reserveert staat uw boeking vast. U ontvangt van ons een huurovereenkomst, die u ondertekend terug dient te sturen.

  • Betaling

    Er wordt een voorschot gevraagd van 20% op de huurprijs, betaalbaar binnen de 10 dagen. Het saldo van de totale huursom dient 2 maanden voor aankomstdatum te zijn betaald.

  • Waarborg

    De huurwaarborg bedraagt 150 € in de Puerto en 200 € in de Ancora. De waarborg wordt ten laatste binnen 3 weken na uw vertrek teruggestort.
    Indien de huurperiode langer is dan 1 maand wordt de waarborgsom verhoogt in verhouding tot de huurperiode.
    De elektriciteitskosten worden afgetrokken van de waarborg alsook eventuele schadekosten. Bij aankomst en vertrek worden de meterstanden van de digitale elektriciteitsmeters opgenomen.

  • De prijzen

    U vindt de huurprijzen terug op onze website. Deze zijn aangepast naargelang het tijdstip en de duur van de huurperiode.
    Inbegrepen in de huurprijs : satelliet TV, WiFi, water en gas alsook het gebruik van het beddengoed en badhanddoeken. De bedden zijn opgemaakt bij aankomst. Er zijn 2 paar lakens per bed.
    Niet inbegrepen in de huurprijs : de eindschoonmaak en de elektriciteitskosten.

  • Maximum verblijf

    De verhuurperiode kan maximum 3 maanden zijn.
    Aankomst en vertrek zijn elke dag mogelijk.

  • Annulering

    Bij annulering wordt het huurcontract eenzijdig geannuleerd.
    Het voorschot wordt nooit terugbetaald.

    Indien de huurder om welke reden dan ook de boeking wenst te annuleren, dient de huurder dit altijd per e-mail te bevestigen aan de verhuurder, ook wanneer dit al telefonisch is doorgegeven aan de verhuurder.
    De verhuurder brengt volgende bedragen in rekening, afhankelijk van de datum van schriftelijke annulering door de huurder:

    * Bedrag voorschot indien annulering meer dan 3 maanden voor de aanvang van de huurperiode.
    * 25% van de huurprijs indien annulering tussen de 90e en 60e dag voor de aanvang van de huurperiode.
    * 50% van de huurprijs indien annulering tussen de 59e dag en de 30e dag voor de aanvang van de huurperiode.
    * 100% van de huurprijs indien annulering minder dan 30 dagen voor de aanvang van de huurperiode.

    Indien de huurder pas op de begindatum of tijdens de huurperiode meedeelt geen gebruik (meer) van het gehuurde te zullen maken, blijft hij de volledige huurprijs verschuldigd.
    Indien de huurder eerder vertrekt dan de afgesproken vertrekdatum, vindt geen terugbetaling plaats.

    Wij adviseren u ten alle tijde een annuleringsverzekering af te sluiten.

  • Schadevoorwaarden.

    Houd er rekening mee dat, als u een Go2Altea appartement boekt, u de onderstaande schadevoorwaarden accepteert:
    - U dient de accommodatie en zijn inboedel, inclusief alle meubilair, elektronische apparaten, fittingen en objecten, op of bij de accommodatie in dezelfde staat van onderhoud houden als bij aanvang van het verblijf, en u dient de accommodatie in dezelfde staat van netheid en algemene orde achter te laten waarin u deze bij aankomst hebt aangetroffen.
    - In elk appartement is er een inventaris lijst aanwezig. Bij verlies, ontvreemding, breuk of beschadiging van de goederen, zullen de herstelling- of nieuwkosten afgetrokken worden van uw waarborg, alsmede elke extra schoonmaakbeurt wanneer de eigendom werd verlaten in onredelijke staat. Indien het bedrag de borgsom overstijgt, zullen de totale kosten worden doorgerekend.
    - De huurder dient in geval van schade, breuken of verliezen de beheerder direct op de hoogte te stellen, zo snel als redelijkerwijs mogelijk, maar altijd voor het uitchecken. Indien u gebreken constateert, die niet door u toedoen maar door slijtage of normaal gebruik zijn ontstaan, verzoeken wij u vriendelijk dit ook direct te melden, zodat we het spoedig kunnen vervangen of oplossen.

  • Verlies van sleutels en andere toebehoren

    Bij verlies van sleutels, afstandsbedieningen en andere toebehoren van het appartement, zullen wij de kosten om deze items te vervangen aan u doorberekenen. De kosten zullen verrekend worden met de borgsom.

  • Gebruik van water

    Het gebruik van water is weliswaar inclusief tot normaal verbruik, maar wij willen u toch verzoeken spaarzaam te zijn met het gebruik ervan.

  • Airconditioning

    Wij willen u dringend verzoeken de airconditioning alleen te gebruiken indien nodig; dus niet overdag in de slaapkamers, als de ramen open staan of als u niet thuis bent. Onnodig gebruik van airconditioning is de grootste oorzaak van een hoog stroomverbruik.
    Een aantal tips om het energieverbruik van de airco in toom te houden:
    1. Zorg voor zo min mogelijk invallende zon. Scherm de te koelen ruimte af voor de zon, door gordijnen dicht te doen of de zonnewering te laten zakken.
    2. Maak gebruik van koele buitenlucht. Wanneer het kan koel je de ruimte met frisse buitenlucht. Bijvoorbeeld 's nachts of 's morgens vroeg.
    3. Zet de airco op tijd aan! Als je de airco aanzet wanneer het te heet wordt in de ruimte, ben je eigenlijk te laat. De airco hoeft minder hard te werken en je bespaart energie als je hem al aan hebt staan voordat de hitte de ruimte is binnengedrongen.

  • Niet toegelaten

    Het is verboden te roken in de appartementen.

  • Babybedje

    Op eenvoudige vraag bij uw boeking, zetten wij voor u een babybedje klaar. Deze service is gratis.

  • Bezetting

    De maximale bezetting van elk appartement staat vermeld bij de beschrijving. Eén kind tussen de leeftijd van 0 en 4 jaar, is als extra toegelaten.
    De maximale bezetting moet strikt gerespecteerd worden. Dit geldt ook wanneer u bezoek ontvangt.

  • Huisdieren

    Kleine huisdieren zijn toegestaan op aanvraag.

Indien de huurvoorwaarden niet worden nageleefd, wordt de huurwaarborg niet terug betaald.